خانه / خویشتن شناسی / هدف گذاری در زندگی / چگونه سریعا زندگی خود را متحول کنید- قسمت اول

چگونه سریعا زندگی خود را متحول کنید- قسمت اول

هرکسی برای بهبود سریع وضعیت زندگی خود باید دست به چند اقدام اساسی بزند. این اقدامات را در چند بند به شرح زیر توضیح خواهم داد.

قبل از توضیح اقدامات سریع باید به این نکته توجه کرد که برای بهبود کلی شرایط زندگی نباید تنها به چند اقدام مقطعی بسنده کرد. باید برای رشد و تحول، یک برنامه اساسی و بلندمدت را طراحی و اجرا کرد و در ضمن اجرای آن عادت‌های سازنده و مفید را تبدیل به کارهای روزمره و همیشگی کرد تا روند رشد دائمی باشد. مسئله مهم دیگری هم که وجود دارید اینست که برای تغییر کردن بهترین زمان همین الان است. البته همه افراد به این شیوه الان رفتار نمی کنند و منتظر یک زمان مناسب برای تغییر وتحول هستند. در مقاله زیر میتوانید در این مورد بیشتر مطالعه کنید.

از کجا بدانیم زمان تغییر ما فرا رسیده است

دیدن مقاله

اقدامات سریع و اورژانسی زمانی برای تغییر وضعیت نابسامان فعلی انجام می‌شود که برنامه‌های بلندمدت خود را تدوین و در حال اجرایی کردن آن هستید ولی به دلیل زمان‌بر بودن آن‌ها وضع موجود که غیرقابل‌تحمل است را به شرایط بهتری تبدیل کرد و سپس برنامه‌های بلندمدت را با آسودگی بیشتری اجرا کرد.

برای شروع اقدامات اورژانسی بهبود وضعیت خود به شرح زیر از همین امروز شروع به اقدام کنید:

حالت فوق‌العاده اعلام کنید

جیم ران پدر علم موفقیت و تحول فردی جمله معروفی دارد

“بدون اضطرار انگیزه کم می‌شود”

 

بعضی از افراد هستند که برای انجام یک کاری در آخرین لحظه و همان لحظه اضطراری اقدام می‌کنند و البته افرادی هم اقدامات خود را به‌موقع انجام می‌دهند. درواقع معمولاً افرادی که به مشکل برمی‌خورند و وضعیت فعلی‌شان نیاز به بهبود آنی و زیاد دارد همان‌هایی هستند که در آخرین لحظه دست به اقدام می‌زنند و به همین دلیل جمله کوتاه جیم ران برای آن‌ها بسیار مفید خواهد بود.

معمولاً افراد زیادی می‌دانند برای بهبود وضعیتشان باید چه‌کار بکنند ولی آن اقدام را انجام نمی‌دهند؛ بنابراین آن‌ها برای اقدام، نیاز به یک وضعیت اضطراری دارند تا سریعاً دست‌به‌کار بشوند.

برای خودتان ضرب‌الاجل تعیین کنید و باکم شدن زمان آن اضطرار را در خود بیشتر کنید. به‌این‌ترتیب انگیزه در شما همیشه بالا خواهد ماند.

برای هدف کوتاه‌مدت خود، مثل سحرخیزی، در نظر بگیرید که اگر برنامه صبحگاهی خود را اجرا نکنید دچار مشکل خواهید شد. فکر کنید که پزشک از شما خواسته تا 2 هفته برنامه سحرخیزی را اجرا کنید و صبح‌ها ساعت 5.30 از خواب برخیزید. با جدی گرفتن شرایط اضطرار، خود را ملزم به اجرای آن کنید و انگیزه خود را بالا نگه‌دارید تا به نتیجه برسید.

در قسمت بعدی در مورد یک عامل مهم دیگر برای دستیابی هرچه سریع تر بحث خواهیم کرد…

(تلاش مازاد)

قسمت دوم – تلاش مازاد

درباره‌ی مهدی کربلایی

به کسانی که قصد بهبود شیوه زندگی خود را دارند کمک میکنم تا در کمترین زمان ممکن به سبک زندگی بهتری دست پیدا کنند. به نظر من یکی از دلایل نارضایتی افراد از زندگی، استفاده نکردن از روش ها و قوانین ساده جهان هستی است. روش کار من، همراهی و اموزش قدم به قدم این اصول و روش ها به کسانی است که در جستجوی معنی و مفهوم عمیق تری در زندگی شان هستند.

همچنین ببینید

چگونه سریعا زندگی خود را متحول کنید- قسمت پنجم

در بخش قبلی به عامل  اشاره شد. اگر آن مطلب را نخوانده اید؛ به مرور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *