خانه / خویشتن شناسی / هدف گذاری در زندگی / چگونه سریعا زندگی خود را متحول کنید- قسمت دوم

چگونه سریعا زندگی خود را متحول کنید- قسمت دوم

در قسمت اول در مورد تعیین ضرب الاجل برای خود بحث کردیم. در این قسمت به نکات دیگری اشاره خواهیم کرد. اگر به دنبال تغییر شرایط خود هستید ادامه مطلب را حتما پیگیری نمایید.

برای مطالعه قسمت اول روی لینک زیر کلیک کنید.

چگونه سریعا زندگی خود را متحول کنید- قسمت اول

تلاش مازاد و اضافی

در وضعیت کنونی شما نیاز به یک حرکت انفجاری دارید تا تغییر وضعیت شما به‌طور معنی‌داری قابل‌لمس باشد. اینگونه شما می توانید بهبود وضعیت خود را به وضوح مشاهده کنید و این خود عاملی برای ادامه مسیر خواهد بود. برای این کار می توانید علاوه بر کارهای معمول خود، در برنامه رشد و تحولتان، کارها و عادت‌های مازادی را بگنجانید. به‌عنوان مثال مطالعه به‌اندازه 20 دقیقه بیشتر یا 20 دقیقه ورزش اضافی، انجام کارهای عقب‌مانده روز در شب و هر شخصی در حوزه کاری خود می‌تواند موارد مؤثر زیادی را که خستگی یا زمان زیادی را تحمیل نمی‌کند وارد برنامه خود کند و به‌سرعت نتیجه آن خود را نشان خواهد داد.

توجه کنید که شما بدون کار مازاد ممکن نیست نتایج بیشتری غیر از نتایج فعلی به دست آورید. شما در حال بهبود شرایط خود هستید و علاوه بر طرز نگرش خود نیاز به تغییر روند کارها هم دارید و این روند تحول با افزودن یک یا دو کار مازاد به برنامه خود همانند بنزین سوپر، موتور محرک شما را با شتاب تر خواهد کرد.

برای شروع تلاش مازاد خود نیازی نیست که از ابتدا یک برنامه فشرده و سنگین تدارک ببینید. پیشنهاد میکنم تنها با روزی 2 دقیقه شروع کنید. با تغییرات بسیار کوچک و البته خارج از برنامه مانند شروع مطالعه در یک موضوعی که خیلی به آن علاقه مند هستید ولی تابحال انجام نداده اید. در زمان هاییکه احساس میکنید وقت تان تلف می شود خیلی مختصر شروع به ورزش کنید. به هر موضوعی که علاقه دارید ولی تابحال موفق نشده اید که آن را تجربه کنید، با کمترین زمان و فعالیت آن را شروع کنید. با دیدن نتایج کوچک انگیزه شما برای ادامه مستمر خواهد ماند و هر روز تنها یا کمی فعالیت اضافه پیش بروید. فقط باید خود را ملزم به انجام هرروزه نمایید و تحت هیچ شرایطی برنامه روزانه خود را قطع نکنید.

اشتباه نکنید منظور از تلاش مازاد، یک تلاش بسیار بزرگ و یک باره نیست. شاید یک بار یک فعالیت بزرگی انجام دهید ولی یک هفته یا ده روز انجام نمی دهید، این فعالیت و تلاش مازاد اثر مقطعی دارد و به زودی خنثی خواهد شد.

تلاش مازاد را حتما به برنامه خود اضافه کنید…

در بحث بعدی یک گام دیگر برای شما تشریح خواهم کرد. لطفا مطالعه بفرمایید و نظرات خود را برای ما اعلام کنید.

قسمت بعدی را تحت عنوان سماجت مطالعه نمایید

درباره‌ی مهدی کربلایی

به کسانی که قصد بهبود شیوه زندگی خود را دارند کمک میکنم تا در کمترین زمان ممکن به سبک زندگی بهتری دست پیدا کنند. به نظر من یکی از دلایل نارضایتی افراد از زندگی، استفاده نکردن از روش ها و قوانین ساده جهان هستی است. روش کار من، همراهی و اموزش قدم به قدم این اصول و روش ها به کسانی است که در جستجوی معنی و مفهوم عمیق تری در زندگی شان هستند.

همچنین ببینید

چگونه سریعا زندگی خود را متحول کنید- قسمت پنجم

در بخش قبلی به عامل  اشاره شد. اگر آن مطلب را نخوانده اید؛ به مرور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *