اعتراض ممنون

 

بسیاری از ما عادت داریم که مسئولیت کارهای خود را بر عهده نگیریم و دائما به هر بهانه ای دیگران را مسئول بدبختی ها و مشکلات خود معرفی کنیم لذا همواره دنبال یک مقصر در اتفاقات زندگی خود می گردیم . 

 

البته این کار توسط ضمیر ناخودآگاه ما کنترل می شود ، ضمیری که برای کارهای بزرگ تربیت نشده و یک کودک نابالغ و لجوج است . اعتراض بصورت یک مسکن موقت برای تحمل سختی شکستهایمان به حساب می آید اما باید دقت کنیم اگر این کار تداوم داشته باشد می تواند به یک عادت بسیار خطرناک بدل شود .

 

مسئولیت پذیری باید به عنوان یک درس در نظام آموزشی و حتی قبل تر در محیط خانواده فراخور سن و سال افراد به آنها آموزش داده شود ، افرادی که در کودکی این آموزشها را دیده باشند در آینده خواهند توانست در حوزه های کلان مدیریتی نقش موثر ایفا کنند .

 

همه ما علت اصلی تمام اتفاقات زندگی خود هستیم … !

 

بله در مرحله اول این جمله اندکی گنگ و نامفهوم به نظر می رسد ولی وقتی بیشتر فکر می کنیم هر آن چیزی که ما الان هستیم نتیجه افکاری است که در گذشته داشته ایم . در واقع همین فکری که در زمان حال قسمت اعظمی از مغز شما را به خود مشغول ساخته ، آینده پیش روی شماست .

 

شما سازنده و معمار زندگی خودتان هستید نباید در این فرآیند و رخدادهای پیش رو ، دیگران را مقصر بدانید چرا که این خودتان هستید که آنها را رقم زده اید .

 

به چه چیزی می اندیشید ؟ در روز معمولا به چه چیزهایی بیشتر فکر می کنید ؟ آنها را بنویسید و در باره آنها فکر کنید . درباره مطلب استپ فکر مقالات ستیات را مطالعه کنید .

 

معمولا انسانها از سه چیز تاثیر می گیرند :

 

        ورودی ها : چیزهایی که به آنها می اندیشید و مغزتان را با آن برنامه ریزی می کنید .

 

        ارتباط ها :  آدمهای اطرافتان .

 

        محیط : اطرافتان .

 

ورودی های خود را کنترل کنید و در باره ارتباط با افراد اطراف خود با دقت و وسواس بسیار زیادی انها را انتخاب کنید و محیط اطراف خود را برای خود دلپذیر کنید و هر روز در باره هنر زندگی بیشتر مطالعه کنید و یاد بگیرید .

 

یک تمرین عالی :

 

از فردا به مدت یک هفته اصلا شکایت نکنید ، این تمرین را به این صورت انجام دهید که اگر ناخواسته و بر اساس عادت دوباره شکایت کردید این تمرین رو از آن لحظه برای مدت یک هفته تکرار کنید و روی اینکه اصلا شکایت نکنید وسوس داشته باشید در پایان یک هفته اثرات طلایی آن را خواهید دید . 

 

این تمرین باید در سه سطح ورودی ها ، ارتباط ها و محیط اجرا کنید ، منظورم این است که : ورودی های ذهن خود را تنظیم کنید تا عوامل ایجاد کننده شکایت در آن نباشد (کنترل ذهن و فکر نکردن بر روی امورات تنش زا) ، کنترل افرادی که با آنها ارتباط دارید و محیطهایی که در آن قرار میگیرید از افرادی که دائما شکایت می کنند شدیدا اجتناب کنید . 

 

(مانند کودکان پرواز را باور کنید)

 

درباره‌ی هادی غزالی

عاشق طبیعت ، مطالعه و تفکر هستم . سعی می کنم زیبایی های جهان را ببینم و آن را با همه به اشتراک بگذارم .

همچنین ببینید

چرا یک شخص احساس خوشبختی نمی‌کند؟

  احساس رضایت یکی از پارامترهای مهم در احساس خوشبختی است. معمولاً بیشتر افرادی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *